5. huhtikuuta 2021

Riddareita








Toinen pääsiäispäivä valkeni harmaana, koleana ja sateisena.
Poikamme tuli piipahtamaan tyttäriensä kanssa ja 
samalla hän saa mukaansa neulomani villapaidan.
Neulepaita pääsee viikon päästä kalareissulle testiin.

Tämä on toinen neulomani riddari, jonka ohje löytyy Islantilaisia neuleita -kirjasta.
Olen innostunut näiden neulomisesta
ja monta neulottavaa kuulema odottaa vuoroaan. <3






Elämä on yllätyksiä ja neulomisen maailma on tarjonnut mieluisen yllärin siitä,
että minäkin osaan tehdä näitä ja että minulta löytyy tarvittavaa sinnikkyyttä.

Elämä on myös haasteita ja kokoaikaista oppimista.
Haasteita kannattaa ottaa vastaan ja lähteä omalta mukavuusalueelta pois.
Neuloessa olen oppinut koko ajan lisää neulomisen saloista
 ja Facebookin islantilaisten neuleiden ryhmästä
olen saanut kivoja vinkkejä neuleisiin.

Vaikka islantilaiset Lettlopp- villalangat ja pyöröpuikot ovat olleet "lähes kiven alla"
olen saanut ostettua niitä oman kaupungin kivijalkamyymälästä,  
Kuutostiimistä tarpeeseeni.




Neulominen on tuonut paljon tekemisen iloa päiviini ja siinä samalla olen kuunnellut äänikirjoja.
Viimeisimpinä olen ollut Täällä Pohjantähden alla -teosten maailmassa kolmen äänikirjan myötä.
Vaikuttava aikamatka menneeseen aikaan
ja samalla istumalla on tullut tehtyä 
”kaksi kärpästä yhdellä iskulla".

Olen neulonut nyt kaksi islantilaista neulepaitaa ja
kolmas on puikoilla kaarrokevaiheessa.

Tämä Riddari -malli on helppo malli aloittajalle ja siinä on selkeä ohje.
Jos jaksaisi ajan kanssa neuloa jokaiselle tällaisen,
niin olisihan se lämmin ajatus ja muisto äidiltä sekä ajaton vaate sen kantajalle. 

Sepä jää nähtäväksi! <3




Lumet ovat sulaneet vinhaa vauhtia pääsiäisen aikana.
On ollut kiireetöntä yhdessäolon aikaa erilaisilla kokoonpanoilla.

Mukavaa alkavaa arkea ja vuoden juhlattomampaa puolta.











 

22 kommenttia:

  1. Komeat ovat paidat! Eikö olekin kiva malli, tuo kaarroke valmistuu melkein itsekseen😊
    Aurinkoa kevätpäiviin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Maria tykkäyksestäsi. <3 Tämä on kyllä kiva malli, selkeä ja helppo. Juuri kolmas paita kaarrokkeessa ja valmistuu mukavassa tahdissa.

      Poista
  2. Ompa kauniita, sinulla on taito hyppysissä. Mukavaa huhtikuuta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Maikku, en olisi koskaan uskonut minun hyppysissä olevan tätä taitoa, vaan niin se sieltä vain löytyi kun uskalsin tarttua haasteeseen.
      <3

      Poista
  3. Kauniit värit - minun näköiset. Sinä se saat aikaan neulepaitoja, minä vaan lapasia ja sukkia. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. THarmaa näyttää olevan useamman suosikkiväri neuleisiin meillä.:)
      Nyt näyttää täällä tältä tämä homma, mutta olethan sinäkin paitoja tainnut joskus tehdä ja varmaan teetkin.
      Ja ne sinun sukat ja lapaset eivät olekaan mitään perusjuttuja, niin kuin minun. ;)

      Poista
  4. Tosi makeita! Tsemppiä kevääseen :)

    VastaaPoista
  5. Ihania! Nyt alkaa itseäkin houkuttaa puikot ja joku neuleprojekti. Pitänee kuitenkin aloittaa jostain pienemmästä..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Anna vaan sille houkutukselle tilaa ja ota neulomisvermeet esille.
      Pienestä minäkin lähdin liikkeelle ja ns. ruokahalua on kasvanut syödessä. ;)

      Poista
  6. Upea villapusero ja rakkaudella tehty 💛

    Minullakin langat ja puikot odottaa inspiraatiota.
    -heli

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heli <3
      Olen kyllä antaumuksella näitä tehnyt. Toiveita kuunnellen, mittoja ottaen, ajatuksella tehden. Näistä jää lämmin muisto! <3

      Ihana kuulla, että sinullakin samanlaisia suunnitelmia siellä.
      Kiva olisi nähdä ja kuulla sitten sinun projektista myös. <3

      Poista
  7. Onko tuossa vaaleassa paidassa päävärinä käytetty tuhkanharmaata

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä on! 0054, joka on ollut meidän poikien lempparisävy!👌

      Poista
  8. Moi! Ystäväni lupasi neuloa mulle ton upean harmaan villapaidan jonka teit pojallesi. Pystyisitkö yställisesti kertomaan lankavärit ja määrät miesten M- kokoa varten. Yt. Pentti Miikki

    VastaaPoista
  9. Paidan sävyt ovat
    0054 tuhkanharmaa, 0057 harmaa, 0051 valkea ja 0005 musta.

    Määrät sen Riddari-ohjeen mukaan! Ole hyvä!

    VastaaPoista