8. joulukuuta 2020

8.12. Joulun valkokyyhky


Keräsin kotoa joitakin vanhoja joulukoristeita 
ja vein niitä mökin jouluun.
Nostin tämän jouluisen tytön kyyhkyineen tuvan pöydälle
 ajattelematta sen enempää koristeen viestiä.

.
Lauantaiaamun hiljaisuudessa ja hämärässä,
kynttilän valossa,
omassa kiireettömässä hetkessä
ehdin tutkailla tätä tyttäreni lapsuuden syntymäpäivälahjaa tarkemmin.

Mieleeni nousi vanha joululaulu
"Tuo Armon Valkokyyhky".

Vuosien saatossa unohtunut ja nyt uudelleen esille ottamani
jouluinen koriste ja tämä kaunis jouluinen laulu
 tulivat minua lähelle uudella tavalla.

Joulukuun lumeton pimeä, tämä vallitseva korona-aika, "tuskan nyyhky" ja 
 joulun läheisyys herkistivät minua siellä mökin rauhassa.

Näitä valkeita kyyhkyjä kaivataan ja odotetaan tämän joulun aikaankin. 
Viestiä valon ja toivon sekä
kohtaamisen ja ystävyyden äärelle.







Tuo armon valkokyyhky
Nyt viestin maailmaan
Jo laantuu tuskan nyyhky
Käy toive versomaan...

Tuon kauniin  vanhan joululaulun voit kuunnella  täältä


Onko tämä sinulle tuttu jouluinen laulu?
Minkälaisia joululauluja sinä tykkäät kuunnella.
Joitakin minun lempijoululaulujani löytyy Youtubesta hakusanalla Tauvonpaikan joulu.

~~~~~~~~
Näin avautui joulukuun 8. luukku.
On ollut ilo huomata, että minulla on täällä monia ystäviä kulkemassa kanssani matkaa jouluun.

Tiistain iloa Sinulle!





5 kommenttia:

  1. Tuota laulettiin kuorossa pitkästi yli 20 vuotta sitten ❤ Paljon on niin ihania joululauluja mutta aina vaan tykkään eniten laulusta: Mä seimes ääreen seisahdun 😍

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Uusia lauluja tulee ja menee, mutta ne mieluisat joululaulut pysyvät. Ne tuovat muistoja ja joulun omaan sydämeen. <3

      Poista
  2. Himlen i min famn, nimenomaan tällä versiolla Carolan laulamana.
    Olen tuon Armon valkokyyhkynkin melodialtaan kuullut, mutta harvemmin. Minulle jää aina ennemmin melodiat mieleen, kuin sanat, kun soitan itsekin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kävin kuuntelemassa tuon laulun.
      Se onkib yksi ihanimmista uusista joululauluista.
      Ja tuli siinä kielisuihkukin, kun sanat olivat esillä, luettavissa.

      <3

      Poista
  3. Kaunis vanha koriste!
    Kyllä tänä vuonna erityisesti tarvitaan noita valkokyyhkyjä. <3

    VastaaPoista