25. lokakuuta 2017

DIY läppärin suojapussi

Sain illalla tyttäreltäni toiveen, josko ompelisin suojapussin hänen läppärilleen.
Omatekoinen, kotikutoinen, kierrätetty  tuntui olevan tärkeä pointti! <3

Vetoketjua minulla ei ollut ja kangaskauppa oli jo kiinni,
joten piti turvautua omaan vaatehuoneeseen.
Sieltä löytyi tummanharmaa tyynynpäällinen ja vanhan roosan värinen makuupussipeitto,
jonka olen  90-luvulla ommellut.
Päätin laittaa ne kiertoon ja totesin äidin sanontojen 
"aika tavaran kaupihtee" ja "kun talteen laittaan, on mistä ottaa"
toteutuvan jälleen. <3


Mitat hänen läppärinsä suojapussille olivat 25 x 35 cm.
Kavensin vähän tyynyliinaa ja leikkasin kymmensien senttiä pohjasta pois.
Siitä pätkästä tuli sitten tasku niin, että tyynyliinan pohjasauma on nyt tuossa
kolmisen senttiä ennen taskun yläosaa eli tarkasti kangas tuli käytettyä . 
Taskun reunaan laitoin tarranauhan.



Minua helpotti jo alkaissani ajatus, että vetoketju oli jo valmiina!
Kiinnitin tikkikankaasta ompelemani sisäpussukan tyynynpäällis-/ vetoketjureunan alapuolelle.
Se onnistui kätevästi.




Tytär oli tyytyväinen lopputulokseen.
ja itsekin olin aivan mielissäni tämän ompeluksen pähkäilystä ja toteuttamisesta.
Ja siitä, että on taas pari tavaraa kierrätetty! 



Tämä syysloma onkin ollut minulle ompeluloma.
Sain lahjoituksena kankaita nuppupeittoja varten, klik 
ja olen ommellut niistä pieniä peittoja ja pieniä pussilakanoita, joita sieltä osastolta toivottiin.

~~~~~~~~~~~~~~~

Syyslomapäivät tulivat tarpeeseen ja tämä loma on ollut mukava irtiotto työarjesta.
Nyt laitan sekä ompelukoneen että läppärin pois;
keskityn tänään kodinhoitoon ja liikkumiseen.

Oikein mukavia lokakuun  lopun päiviä itsekullekin!
Talvi kolkuttelee jo!

-Kaisu-


6 kommenttia:

  1. Samaa olen tässä ajatellut, että on se hyvä kun niitä kankaita aina jemmaan laittaa, vaikka välillä kangaslaatikoiden ylipursuaminen meinaa vähän ahdistaakin.. Idean tullen on sitten mistä ottaa.. :) Meilläkin ommeltiin jokin aika sitten yhteistyössä koululaisten kanssa heidän läppäreilleen suojapussukoita.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Raisa! <3
      Mukavalta kuulostaa, että olette urakoineet siellä pussukoita. Varmaan ihania ratkaisuja olette yhdessä keksineet.
      Minun pitäisi tehdä nyt yksi isompi pussukka tai laukku mieluummin läppärille. Kiva suunnitella ja toteuttaa näitä yksilöllisiä toiveita! <3

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Kiitos Maiju! <3
      Tästä tuli omannäköinen, siksi tykkään tästä. :)

      Poista
  3. Oivallista vanhan materiaalin hyötykäyttöä. Tästä minä tykkään hurmuisesti. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kierrättämisestä ja kierrättämisessä kokee kyllä aina hyvän mielen. Hauska katsella tässä pussissa entistä tyynynpäällistä ja vauvan peittoa. Suojaavat ja lämmittävät nyt yhdessä läppäriä. :)

      Poista