21. toukokuuta 2022

Vaaleanpunaisen aika



Toukokuinen lauantai, jonka olen viettänyt ihan itsekseni
touhuillen omaan tahtiin ilman sen suurempia suunnitelmia.

Eilen ostamani Pioni -kimppu on tuonut kauneutta päivääni
ja se innosti minua tänään sävyttämään kotia toukokuiseen tunnelmaan.








Lipaston päällä olevassa maljakossa on ystävältäni syntymäpäivänäni saamani kimppu,
josta napsin kuihtuneet oksat pois
ja laittelin täydennykseksi  äitienpäivältä asti säilyneitä ruusuja.
Pienellä tuunauksella siitä tuli vielä ihanan pirteä kimppu. 




Vaaleanpunainen on minun kevääni ja kesäni väri.
Laittelin tyynyihin vuosien varrella kertyneitä  vaaleanpunasävyisiä tyynynpäällisiä
ja keittiöön ripustin viimekeväisen Kompotti-kapan.
Vanhassa on vara parempi, sanotaan,
Egologinen vire;
ei tarvinnut lähteä ostamaan uusia eikä alkaa ompelemaankaan.
Ja mieletön ajan- ja vaivansäästö.


Päivitin keittiön käsipyyheitä päivitin, kun minulla ei ollut ainuttakaan vaaleanpunaista.
Nyt oli kiva saada jotain romanttista tähän arkiseen "työpisteeseen".
Laitoin pitsinpätkistä ripustuslenkut pyyhkeisiin.
Tämä kiinnityssysteemi on muuten ollut toimiva pyyhkeen ripustamiseen keittiössä.

Näiden ompelemisesta olen postannut tänne, klik.



Kevät tuli kotiin näiden pienten juttujen myötä.

On ollut arjen juhlahetki,
jonka myötä hiljaisuus on puhutellut.
Ihana, kun he tulevat tahoiltansa kotiin.

Veikkaampa, että miekkoset eivät näitä minun sävytyksiä hoksaa!
Mutta ei se haittaa.
Tuovat oman sävytyksen tullessaan tänne kotiin!




Olisi kiva kuulla, mikä on sinun kevääsi väri?
Vaihteletko sinä tekstiilejä vuodenaikojen mukaan?


 

3 kommenttia:

  1. Värikäs koti ympäri vuoden. Kaikki värit mulla sulassa sovussa. Toki kesällä enempi kukkakuoseja ja jouluna punaista!

    VastaaPoista
  2. Minulla on nyt ollut keltainen sisustuksen piristysvärinä sekä keväällä että syksyllä. Kun keskikesä lähestyy, keltainen vaihtuu siniseksi. Vaaleanpunainen on kyllä kaunis väri. Minullahan sitä oli edellisen postauksen kaulahuivissa. :)

    VastaaPoista