5. joulukuuta 2021

6.12. Itsenäisyyspäivän runo


Tämä on minun maani
tämä minun sininen taivaani
nämä ovat minun metsäni
ja tässä on minun mereni

ja minun onneni lepää siinä
että näiden kehysten läpi
olen saanut katsella maailmaa
ja oppia tuntemaan mitä kaikkea
tarkoittaakaan vapaus

-Elina Salminen-

🤍💙🤍


Tämän runon sanat koskettavat minua tänään.
Vapaus, luonto.

Olemme monella tapaa onnekkaita siitä,
että kotimaamme on Suomi!






Tämän tutun maiseman äärellä,
vuorokauden ja vuodenajan mukaan vaihtuvassa luonnon taidenäyttelyssä
näyttäytyvät monet päivieni ilot!

🤍💙🤍

Sininen ja valkoinen,
meri ja luonnonläheiset lenkkimaisemat,
kotikaupunkini kauneus.




On kaunis talvinen pakkaspäivä.
Sinivalkoiset kynttilät syttyvät
ja lippu liehuu salossa.
Onnellista itsenäisyyspäivää Sinulle ja läheisillesi.

🤍💙🤍

Pst! Minäkin tuunasin kruunukynttilät dippaamalla niitä sulassa steariinissa,
johon olin lisännyt pätkän sinistä vahaliitua.
 Olemme olleet Pikku Akan kanssa samoissa puuhissa
ja meidän sanoin ’samalla taajuudella’!




5 kommenttia:

  1. Olipa aivan ihana tuo Sinun alkurunosi. <3
    Hyvää itsenäisyyspäivää! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minustakin se oli ihana erilainen. Juuri sopiva minun itsenäisyyspäivätunnelmiin ja -maisemiin. <3

      Poista
  2. Ihana runo ja kauniita maisemia. Suomen luonto on niin kaunis jokaisena vuodenaikana. 🇫🇮💙

    VastaaPoista